Mesleki Gelişim

“Öğrencinin sınıfta ihtiyaçlarını karşılamak öğretmenin sınıf için ihtiyaçlarını karşılamak demektir." (Elizabeth England, 1998).

Yabancı dil öğretimi konusunda akademik olarak iyi yetişmiş yerli ve yabancı personeliyle, Yabancı Diller Yüksekokulu öğretmenlerimizin çok kültürlülüğü içerisindeki işbirliği ve takım çalışmasını desteklemek için büyük gayret göstermektedir. Her bir personel üyesi arkadaşça bir ortamda öğrencilerinin doğru ve akıcı İngilizce öğrenmelerine yardım etmek için büyük uğraş vermektedir.

Dil öğreniminin hedefleri ve ihtiyaçları daha iletişimsel bir yörüngeye saptığı için, son yollarda yabancı dil öğretimi konusunda yeni yönler ve çeşitlilikler ortaya çıktı. Bu güncel gerekliliklere paralel olarak, daha enteraktif ve dinamik bir öğretim tarzı belirdi. Bu gerçeğe bağlı olarak da, öğrenme süreci içerisinde öğretmen öğrenci rolleri bir ortaklığa dönüştü. Rol değişimi öğretmenlerin profesyonel gelişimlerine devam etmede daha çok fırsatlara ihtiyacı olduğu anlamına gelmektedir.

Bu durumu göz önüne aldığımızda, hayat boyu öğrenme süreci eğitmenlerimizi güncel öğretim metotları ve tekniklerinden sürekli haberdar etme konusunda çok önemli rol oynamaktadır. Bu doğrultuda, profesyonel gelişim fırsatları sunmak öğretim programlarının uzun vadede başarısı için kritik önem arz etmektedir. Profesyonel gelişim eğitmeni tarafından belirlenen hedeflerden bazıları şu şekildedir:

  • Yüksek nitelikli Öğretim Görevlileri ile çalışmanın yanında, onlara öğretim yeteneklerini geliştirmeleri ve dil öğretimi alanında güncel araştırmalardan haberdar olmaları için yüksek kaliteli hizmet içi eğitim kursları sağlamak en önde gelen amaçlarımızdandır.
  • Öğretim Görevlilerinin yerel, bölgesel ve uluslararası toplantı ve konferanslara katılmaları teşvik edilmektedir. (Seçilen konferansların detaylı listesi etkinlikler bölümünde yer almaktadır.)
  • Öğretim Görevlilerinin yabancı dil öğretimi konusunda her türlü sorun ve konuyu birlikte konuşup tartması için odaklı söyleşi ve açık-tartışma oturumları düzenlenmektedir.
  • Daha fazla ya da daha az tecrübeli öğretim görevlileri arasındaki danışmanlık ve bilgi alışverişi eşli gözlem ve eşli eğitmenlik süreciyle desteklenmektedir. Yakın zamandaki bir araştırmaya göre, öğretmenlerin birlikte öğreniminin sınıf içi problemlere sorun üretmek için işbirlikçi eylem araştırması yapmada bir teşvik teşkil ettiği bilinmektedir.
  • Önerilen araştırma makaleleriyle, dil öğretmenleri geniş kapsamlı okuma yapmaları konusunda desteklenmektedir.

Mesleki Gelişim Eğitmeni: Fatih BOZOĞLU - fatih.bozoglu@antalya.edu.tr